מדינה יהודית יותר: חוק הלאום הוקרא לקראת אישורו בכנסת

    איתי גדסי No Comments on מדינה יהודית יותר: חוק הלאום הוקרא לקראת אישורו בכנסת

    "חוק הלאום" הוקרא בוועדת החוקה בכנסת לקראת אישורו בקריאה שנייה ושלישית | ח"כ סולימנסקי הסתייג מהוצאת המשפט העברי מו החוק | ע"פ החוק תוכר המדינה כמדינת הלאום של העם היהויד, סמליו, חגיו ומועדיו, לוח השנה היהודי, השפה העברית ועיקרון קיבוץ הגלויות

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הסאגה הארוכה אודות "חוק הלאום" והתנגדות הנשיא לסעיף המתיר דיור ליהודים בלבד ביישובים המיועדים להם, החוק יוצא לדרך. הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת החוקה, חוק ומשפט בראשות ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) סיימה היום (שלישי) את הקראת סעיפי הצעת חוק יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי, כהכנה לקריאות שנייה ושלישית.

    במהלך הדיון הסוער הוצאו מהאולם הח"כים ציפי לבני, אלעזר שטרן ופנינה תמנו שטה. חברי סיעות כולנו ויהדות התורה נעדרו מהדיון. חה"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הודיע "כסגן יו"ר הוועדה- הסרת המשפט העברי מנוסח החוק אינה על דעתי".

    הצעת החוק מעגנת בחוק-יסוד את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית במולדתו כזכות ייחודית לעם היהודי, את סמלי המדינה, את ירושלים כבירת ישראל, את השפה העברית כשפה הרשמית, ואת עקרון קיבוץ הגלויות.

    כמו כן, הצעת החוק מעגנת את הקשר עם יהודי התפוצות ואת הזכות לשימור מורשת לכל תושבי ישראל ללא הבדל דת או לאום. הצעת החוק מקבעת את לוח השנה העברי כלוח הרשמי של המדינה ואת יום העצמאות, חגי ומועדי ישראל וימי הזיכרון בחוק-יסוד.



    0 תגובות